fbpx

20 Martie: Ziua Internationala a Fericirii, in contextul COVID-19

ziua internationala fericire

Anul acesta, tema campaniei a Zilei Internationale a Fericirii, din 20 Martie, este o strigare catre toti cei 7.8 miliarde de membri ai familiei globale, catre toate cele 206 natiuni si teritorii de pe planeta, de a se uni in solidaritate, in gasirea solutiilor potrivite si in lupta impotriva noului coronavirus, prin acceptarea provocarii #TenStepsToGlobalHappiness – 10 pasi spre fericirea globala – ca apoi sa infrangem impreuna pandemia de COVID – 19 si amenintarea acesteia asupra vietilor noastre.

10 pasi spre fericire

Cele 10 recomandari de la Organizatia Natiunilor Unite sunt:

 

1.Ramanem uniti!

Primul pas este sa ramanem uniti. Sunt toti implicati in asta si tot impreuna vom trece peste. Unitate globala, actiune colectiva si un raspuns comun fata de noul coronavirus reprezinta cheia in castigarea acestei lupte impotriva pandemiei.

 

2. Urmeaza recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii!

Al doilea pas este sa urmam sfaturile si indrumarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii. Ne spalam pe maini, pastram distanta fizica de ceilalti oameni, stam acasa, evitam spatiile aglomerate si muncim impreuna sa micsoram curba.

 

3. Participa virtual la un eveniment despre fericirea mondiala!

Al treilea pas este de a participa virtual la un eveniment despre Ziua Internationala a Fericirii 2020. Cele 7 zile de streaming live de World Happines Fest si World Happiness Report sunt minunate pentru pasul 3.

 

4. Fii activ pe retelele sociale!

Fericirea este contagioasa! Al patrulea pas este despre a fi activ pe retelele sociale. Imparte bucurie in jurul tau, pe retelele sociale. Filmulete amuzante ce fac oamenii sa rada, o idee de a imprastia fericirea in jurul tau. De asemenea, pastrarea legaturii sociale online ne mentine mai pozitivi si ne ajuta sa diminuam anxietatea sau stresul.

 

5. Fii bun cu ceilalti si imparte!

Pasul 5 este despre a fi bun cu ceilalti si despre a imparti cu cei ce au nevoie de tine. Suna-ti prietenii, vecinii si intreaba-i daca au nevoie de mancare, medicamente sau alte resurse necesare lor.

 

6. Fii activ si prezent!

Pasul 6 este despre a ramane in continuare active, constient de tine si prezent. Fa miscare zilnic, chiar daca stai in casa, mediteaza, practica mindfulness sau fa yoga. Facand toate cele enumerate este un mod excelent de a petrece timpul acasa, de a reduce stresul sau anxietatea, de a-ti intari sistemul imunitar, actiuni ce mai apoi vor duce la diminuarea raspandirii virusului si micsorarea curbei.

 

7. Ramai optimist, pozitiv si flexibil!

optimism

Al saptelea pas inseamna sa ramai optimist, pozitiv si flexibil in aceasta perioada plina de incercari. Vom trece peste ea impreuna si vom invinge aceasta lupta cu pandemia impreuna. Optimismul, pozitivitatea si flexibilitatea vor fi esentiale in distrugere virusului.

 

8. Fii informat din surse oficiale si renunta la mituri!

Pasul 8 este despre informarea corecta, din surse oficiale si despre ocolirea miturilor sau a stirilor false. De exemplu, site-ul Organizatiei Mondiale a Sanatatii ofera informatii folositoare despre cum sa prevenim contagierea, sa evitam boala sau sa evitam sterile false.

 

9. Multumeste naturii!

Pasul 9 este despre a fi recunoscatori fata de natura si tot ce ne ofera ea. Chiar daca in aceasta perioada stam acasa, putem sa urmarim documentare despre natura si minunile ei si a ne alocam timp pentru a intelege cat este de important sa ne conectam din nou cu natura.

 

10. Gandeste-te la o schimbare sistematica pentru ca astfel de lucruri sa nu se mai intample niciodata!

Al zecelea pas inseamna sa ne gandim la pasii ce trebuie facuti pentru a implementa o schimbare sistematica, pentru ca astfel de lucruri sa nu se mai intample niciodata. Este o incercare de a raspunde apelului facut de Uniunea Natiunilor Unite in anul 2012, prin incercarea unei abordari holistice fata de economie si a calitatii vietii pentru a preveni astfel de crize bruste, cum este aceasta pandemie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *